Accompanying event

Křest knihy Domu umění + koncert NOIZ plays Rausch

When

Lehn /D/ + Bertoncini /IT/ + Vrba /CZ/

NOIZ plays Rausch

sobota 17.1.2015 od 19:30 hod. Galerie současného umění a architektury, Dům umění, 1. patro

Vstup: 100/150Kč (student/ostatní)

Koncert se koná ve spolupráci s Goethe institutem a Italským kulturním institutem v Praze.

od 18:30  proběhne křest nové knihy “DŮM UMĚNÍ 2013 – 1998” mapující historii Domu umění v Českých Budějovicích.

NOIZ =
Thomas Lehn, analogue synthetiser EMS Synthi A
Tiziana Bertoncini, violin
Petr Vrba, vibrating loudspeakers, trumpet

Osobitý rys spolupráce Tiziany Bertoncini a Thomase Lehna tvoří alchymie setkávání klasického a elektronického nástroje. Bertoncini a Lehn se pohybují na území abstrakce, jejich přístup ke zvuku je současný. Ovšem jejich úvahy o hudbě jsou klasické, protože se v principu zakládají na napětí – uvolnění, přeryvu, intenzitě a expresivitě ve všech ohledech. Ve spojení s Petrem Vrbou, neúnavným průzkumníkem různých forem improvizace, tak vzniká nové trio s názvem NOIZ. Jejich vystoupení Rausch zazní 16.1. v premiéře během globální oslavy 1.000.052 Narozenin umění, která se již po jedenácté bude konat v produkci Českého rozhlasu ve spolupráci s Euroradio Ars Acustica Group – Art’s Birthday 2015 tentokrát v Plzni.

Tiziana Bertoncini a Thomas Lehn spolupracují již od roku 2002. Odlišné povahy zvuku, vlastností a dějin houslí a analogového syntezátoru mohou připomínat spor. Nicméně dochází spíš k jakési zrcadlové hře, v níž se role obou nástrojů neustále proměňují.
Jejich první CD Horsky Park vyšlo na jaře 2011 na britském labelu Another Timbre.
Kromě svého dua spolu hrají také ve větších uskupeních, jako např. v mezinárodním ensemble]h[iatus, který se zaměřuje na improvizaci a interpretaci současné vážné hudby a často hostuje na festivalech současné hudby, kde premiéruje skladby autorů jako Vinko Globokar, Peter Jakober a Jennifer Walshe.

Tiziana Bertoncini vystudovala klasické housle na konzervatoři v Sieně a malbu na akademii výtvarných umění v Carraře. Po období hraní v orchestrech a souborech komorní hudby změnila záběr na současnou hudbou, psanou i improvizovanou. Její práce osciluje mezi osobním zkoumáním nástroje a jeho zvukových možností a sklonem ke kompozicím a mezioborovou uměleckou spoluprací. Zajímá ji střet a syntéza vizuálních a zvukových prvků.

Od začátku osmdesátých let působí Thomas Lehn jako autor a interpret vážné hudby. Zpočátku jako pianista s repertoárem jak současné hudby, tak hudby klasického a romantického období. Paralelně se od počátku devadesátých let začala rozvíjet jeho záliba v živé elektronice. Z kořenů bohatých hudebnických zkušeností z nejrůznějších stylů, žánrů a intermediálních projektů vyrostl jeho osobitý jazyk, který je široce uznávaný. Při hraní využívá analogové syntezátory z konce šedesátých let, od roku 1994 především EMS Synthi A. Specifické zvukové kvality jeho syntéz a modulační vlastnosti (jako přímo a okamžitě měnit elektronické zvuky nebo kombinovat a ovládat několik parametrů najednou) umožňují hráči okamžitě spontánně reagovat na podněty v různých stupních hudebního procesu.

Dlouhodobé spolupráce Thomase Lehna: KONK PACK, TOOT, THERMAL, FUTCH, MIMEO, SPEAK EASY, 6IX, VARIO-34, duo s Marcusem Schmicklerem, Tizianou Bertoncini, Gerrym Hemingwayem, Paulem Lovensem, Frédéricem Blondym, Ursem Leimgruberem a Johnem Butcherem. Novější spolupráce s Benoîtem Moreau a videoartistou Kjellem Bjørgeengenem, nebo trio s Johnem Butcherem a pianisty Johnem Tilburym nebo Matthewem Shippem.

https://www.facebook.com/events/1529978620596639/?ref_newsfeed_story_type=regular

Chybějící příloha

https://www.facebook.com/events/982120611804153