Accompanying event

Yannick Franck (Belgium) + Core of the Coalman (USA,CZ)

When

16.3.2013 od 19:30 hod.

Dům umění a Ostinato festival srdečně zvou do Galerie současného umění:

Yannick Franck (Belgium)

Yannick Franck je belgický hudebník, experimentátor, performer a zakladatel labelu Idiosyncratics Records. Ve své hudbě využívá celé spektrum elektro-akustických hudebních nástrojů, nalezených objektů, hlasu, rádio signálu a terenních nahrávek. Dosavadní hudební tvorba je souhrou různých tendencí, od ryze fundamentálního průzkumu na poli elektro-akustiky a akusmatiky až po záměrně stylizované a expresivní hudební situace. Yannick Franck dosáhl velmi osobitého a idiosynkratického stylu, který vykazuje prvky dark ambientu, volné improvizace, minimalismu, konkr&e acute;tní hudby, industrialu a různých forem abrazivní hudby. Způsobem kterým pojímá živá vystoupení dosahuje až extatických učinků.

Franck je též aktivním členem “elektroacoustic-noise” improvizačního projektu Y.E.R.M.O., společně s kytaristou Xavierem Duboisem a bubeníkem a perkusionistou Jasonem Van Gulickem. Trio Y.E.R.M.O. uskutečnilo celou řadu spoluprací, mezi nejznámější patří kolaborace s uměleckou dvojicí Gast Bouschet a Nanide Hilbert. Lucemburští umělci Gast Bouschet a Nadine Hilbert uskutečnili v loňském roce českou výstavní premiéru právě v českobudějovickém Domě umění, kde představili audiovizuální projekt “Toward the Event Horizon” na jehož hudební složce se podílel mimojiné i bubeník Jason Van Gulick. Za soundtrackem k fascinujícímu dílu “Collision Zone”, kterým dvojice Bouschet & Hilbert reprezentovala Lucembursko na benátském Biennale (2009), stojí pro změnu Yannick Franck a Xavier Dubois.

Franck v minulosti spolupracoval také s Pietro Riparbellim / K11, Craig Hiltonem (Gauchiste, Loincloth), Phile, Maggim, Alanem Trenchem (World Serpent, Temple Music, Orchis) a Esther Venrooy, jeho hudba nevýchází pouze na vl astním labelu Idiosyncratics, ale mimojiné také u Silken Tofu, Young Girls Records, Sylvain Chauveau’s concept record house Onement, nebo na italské značce Silentes.

Živá vystoupení realizoval na různých místech a festivalech po celém světě, počínaje Issue Project Room (New York), MUDAM & Philharmonie du Luxembourg (Luxembourg), přes Young Arts Biennial (Moscow), EPAF (Warsaw), Instants Chavirés (Paris), až po berlínský Ausland & Electronic Church. Známá je též jeho skladatelská práce pro National Theater of the French Community in Brussels (TNB) a pro Artara / Fabrice Murgia, nebo pro tanečně d ivadelní společnost Trotz Ensemble. Jako příležitostný publicista působí Yannick Franck v Belgickém magazínu pro současné umění “Flux News”.

https://soundcloud.com/pietroriparbelli/yannick-frank-pietro
http://yannickfranck.bandcamp.com/album/memorabilia
http://www.yan nickfranck.com/

Core of the Coalman (USA/CZ)

Jorge Boehringer, alias Core of the Coalman, je americký skladatel, hráč na violu, improvizátor a multimediální umělec, momentálně usíledný v Praze. Původně aka demicky vzdělaný hudebník (Mills college / Oakland, California), který překročil stín klasického přístupu v komponování a vydal se svojí cestou. Kombinuje sofistikovanost soudobé vážné hudby s jistou radikálností abrazivní hudby a noisu. Není překvapením, že studoval u Alvina Currana, Pauline Oliveros, Freda Frithe a účastnil se seminářů, které vedli Marianne Amacher, Paul Demarinis, Gordon Mumma a Allan Kaprow.

Boehringerovy práce zahrnují širokou &s caron;kálu materiálů a technik. Rád pracuje se světlem či větrem, některé materiály, jsou například rostliny nebo pískovce, zapojuje do procesů jejich vlastního růstu či entropie. Boehringer rád pracuje napříč různými typy médií. Stručně by se dalo říct, že se orientuje na přítomnost samu o sobě a její zakoušení jako cíl své práce. Boehringerův pozotivně hodnocený sólový projekt, Core of the Coalman (USA / CZ) je otevřeným skicářem a sbírkou skladeb ve stavu neustálého vývoje. Core of the Coalman lze charakterizovat jako kontinuitu a diskontinuitu pro violu, hlas a obvody na hranici mezi řádem a chaosem. Se svými zvukově rozmanitými a občas výbušnými texturami klade důraz na tělesnost zvuku a synesthe tických vztahů mezi uchem, myslí a životním prostředím.

Během performance používá Boehringer zpravidla tradiční nástroje jako jsou viola a harmonika, stejně jako zpětné vazby, řízené jódlování. Boehringer se se svým sólový projekt přesunul z kaliforského Oaklandu do Prahy v roce 2008. Od té doby realizoval řadu alb, magnetofonových kazet a množství intermediálních projektů.

https://soundcloud.com/core-of-the-coalman
http://multiplesystemsofevents.wordpress.com/File download link

www.ostinato.cz